Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

13:47

svar på frågor

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

två frågor som jag tänker svara på.

1. vad betyder att skita i det blå skåpet? Mia undrade detta och jag har haft lite svårt att veta hur jag skulle förklara, så jag försökte få hjälp av folk på facebook. detta blev svaret: Det betyder väl att någon gjort bort sig/gått för långt eller något? så alltså när något gjort något dumt så kan man säga: nä nu har han skitit i det blå skåpet. så Mia nu är det bara att börja använda detta fina uttryck.

2. nästa fråga är varför jag ska sluta på jobbet? lite klurigare fråga och det är svårt att få folk att förstå. jag känner bara att det har blivit lite för tungt för mig, lite för svårt och har mått lite dåligt över jobbet. så jag försöker ta tag i mitt liv och se vad jag vill göra. så nu blir det troligtvis plugg till lärare om jag kommer in på det. jag hyser inget agg till någon eller några utan kommer fortsätta vara med i församlingen och hjälpa till så mycket jag orkar, fast frivilligt.

0 kommentarer:

Subscribe