Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

23:52

26/10

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

det finns människor som har peppat och stöttat mig på vägen till att bli ungdomsledare/ungdomspastor. människor som har trott på mig. så när jag bestämde mig för att sluta så undrade jag vad de skulle tycka. det finns en person som har trott på mig mer än nån annan, en som jag ser lite som min mentor och för han var det lite jobbigt att berätta att jag skulle sluta. så när jag pratade med honom ikväll så fick jag ett ord på vägen som betydde mycket.

"PS jag kommer att gilla dig lika mycket med eller utan "u-pastors" titeln"

det är inte bara att säga upp sig å sluta som om ingenting har hänt. detta är inget vanligt jobb. men hans ord värmde, jag behövde det.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Det förstår väl dom oxå att alla inte är gjorda för att jobba så där - nu har du provat och gillade det inte.

Du gillar ju församlingen och ungdomarna ändå även om du inte gillar sättet att jobba just nu i livet. Kanske passar bättre sen, vem vet.....

faster

Subscribe