Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

21:02

hem ljuva hem

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

helgen har gått fantastiskt bra men nu är det skönt att vara hemma. tre nätter i tält räcker gott och väl. jag bävade lite inför tältningen och kalla nätter men det har gått hur bra som helst. jag har sovit som en klubbad säl men jag uppskattar att komma hem till min säng.

mötena och seminarierna har varit grymt bra, jag blir alltid så peppad och upplyft av att åka på sånt här. det är roligt när det är stora evenemang oxå, blir så proffsigt. vi har fått höra grym musik, proffsdansare, teater och riktigt bra hiphop. säger än en gång att de som tror att det är tråkigt i kyrkan har helt fel! jag har haft så roligt i helgen.

har dessutom fått träffa vänner som betyder mycke för mig, fått prata å umgås och blivit uppmuntrad. tog oxå tillfälle att träffa herr å fru gnisterhed(bibelskolelärare)hade ett bra samtal med de. de vet vad de ska säga att det är härligt att ha erfarna människor som vill hjälpa. de vet vad jag går igenom och har haft det jobb som jag har. så jag mjölkar ur så mycke jag kan av de varje gång vi ses.

men som sagt nu är jag hemma. å det är jag glad över!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att det var bra där borta i Småland - inget regn? För här har det öst ner.

Kommentar om texten din och det är kontoristen i mig som talar - mellanslag före och efter parentes, please. Inte skriva ihop - ser inte bra ut och blir svårläst. Det finns inget som heter mycke förutom i dialekten våran annars stavas det "mycket".

Det var bara det.

Välkommen tillbaka till Hälsingeskogarna och ta vara på dig.

Kramar från Faster

Subscribe