Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

15:14

7 juni

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

nu har jag varit och röstat. jag är egentligen inte insatt men gick igenom mina argument för att man borde rösta och kom fram till att det var klart att jag skull pallra mig ut på en promenad för att göra min röst hörd.

så varför?

-för att jag INTE vill att det ska gå bra för piratpartiet eller sverigedemokraterna eftersom jag tycker att de lägger sin energi på fel saker. så om jag röstar på nåt annat parti så minskar deras chanser att lyckas.
-för att jag vanligtvis har så mycke åsikter och om jag inte röstar har jag ingen rätt att uttrycka mina tankar om valresultatet heller.
-för att jag får rösta. i flera länder har man inte nåt att säga till om, men jag har möjligheten.

så det var det seriösa för idag, nu blir det titt på tennis på tv... och tyvärr så ser det inte ljust ut för svensken.

2 kommentarer:

Pei sa...

Bra Emma! power to the people!

Aras sa...

BRA! sur bara att det gick bra för piratpartiet iallafall. och sverigedemokraterna. Sketna korkade svenska folk.

Subscribe