Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

21:54

styrelsemötet

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

har aldrig varit på så intressant styrelsemöte som ikväll, ifs så har jag inte varit på så många. men det här var så positivt, alla var glada och såg med spänning fram emot framtiden. vi började fundera på vad som ska göras innan församlingarna går ihop. när vi började prata så gick det verkligen upp för mig att vi ska ju starta en ny församling. visst vi ska gå ihop, men man bildar en ny församling å sen avvecklar man de gamla. lite komplicerat men det blir iaf en ny församling. tidigare tänkte jag att det fortsätter väl ungefär som tidigare eftersom det är samma folk som är med. men jag tror verkligen att det kommer bli förändring!

vi gjorde tre grupper som ska arbeta och som sedan kommer dela upp sig i fler mindre grupper. jag sitter med i gruppen som ska titta på lokalerna, vi ska ju flytta in i missionskyrkan och ha vår verksamhet där. men hur ska vi förändra? hur ska vi göra det bättre? vad vill vi satsa på? vad tänker vi om barn och ungdomslokaler? ojoj det är så spännande och jag är så glad att få vara med i det här!

0 kommentarer:

Subscribe