Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

23:16

Arbetslösheten , 22/4

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

arbetslösheten diskuteras på TV nu. de talar om att 80-talister är lata. att var fjärde ungdom är arbetslös. många klagar på att ungdomarna inte gör något, de säger att ungdomar måste flytta för att hitta jobben. Johan Stael Von Holstein sitter å säger att man måste ta risker å dra iväg och att man inte behöver ha nån trygghet hela tiden. javisst ska man ta risker, men det känns så lätt för en person som heter Von Hollstein i efternamn att säga det. undrar om han nånsin har känt hur det är att leva på inga pengar alls. jag undrar om han upplevt att efter att han betalat hyran sedan haft cirka 500 kr kvar att handla mat, kläder och bara leva för?! nu behöver jag inte längre leva så, och jag är verkligen tacksam för att jag har ett jobb.

samtidigt som jag sitter och blir upprörd över att det snackas skit om dagens ungdomar så blir jag ofta upprörd över att så många sitter hemma och är arbetslösa. så lite lathet finns det kanske.jag blir tokstörd på ungdomar som sitter här hemma i alfta utan jobb, år efter år. här finns inga jobb! jag hade aldrig flyttat hem om jag inte blivit erbjuden jobb. men jag kan inte riktigt välja sida för jag kan inte dra alla ungdomar över samma kam.

måste bara säga att marcus birro är grym! han har vettiga åsikter och jag gillar hans inlägg i den här debatten på kvällsöppet med Ekdal.

4 kommentarer:

Johan Staël von Holstein sa...

Hej.
Jag är inte född med namnet. Jag hade inte en spänn när jag gick ut ekomomlinjen 92 när det var 10% arbetslöshet, Jag har jobbat som mejeri arbetarem servitör och ett tiotal andra jobb. Jag ar varit timmar ifrån konkusr många gånger och tar fortfarande sådana risker.
Johan SvH

allmän klagan, stark kärlek sa...

oj vad roligt att Johan hittade hit om det är han som verkligen skrivit kommentaren. jag ber iaf om ursäkt, självklart skulle jag ha kollat upp läget innan jag slängde ur mig sånt. bra gjort att ha jobbat dig upp till den positionen du har nu!

maria sa...

JAG HAR FÅTT JOBB EMMA!!! :D

Ibland funderar jag på varför vi 80-talister är som vi är. Omgivningen måste ju ha påverkat oss att bli som vi är. Dvs våra föräldrar har uppfostrat oss till de vi är. Tre generationer bort, då fick man slita. Två (våra föräldrar) gjorde lite revolition och tyckte inte att barn skulle behöva slita som små. Vi kanske blev bortskämda och har alttid fått allt serverat till oss? Vad vet jag, men det är min teori (om du nu förstod nåt, kan ta det muntligt nån dag).

Läskigt att han hittade hit. Skämms du nu? ;)

allmän klagan, stark kärlek sa...

ja vi kanske är bortskämda. fast som sagt så kan man inte dra alla över samma kam. själv har jag jobbat sen jag var 14 så jag tycker att jag har kämpat...
njae jag skäms inte, hade nog skämts över mig själv om jag inte hade erkänt mitt misstag. dessutom var det dumt att klaga på han för jag brukar inte klaga på folk. slog lite slint i min ilska:)

GRATTIS TILL JOBBET!

Subscribe