Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

15:55

övningskörning dag 1

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

idag har anna och jag övningskört. jag fattar inte att typ alla människor kan få körkort, det är ju skitsvårt. var nära att krocka en gång och det ska bli kul att se hur anna kommer skildra händelsen i sin blogg.

jag tror jag drar det lite kort för det var en jobbig upplevelse för mig. vi körde ett tag där det inte var så mycke folk och vi körde utan övningskörnignsskylt. men så kom vi på att vi skulle åka till leif och hämta en skylt, han jobbar på biblioteket. vilket betyder att jag skulle köra inne i byn för första gången, så när jag skulle svänga in dit hade jag bil bakom, folk skulle gå över vägen hit å dit åsså hade jag några barn på höger sida av bilen som om det inte var nog med det så hade jag solen i ögonen. så när jag svängde in såg jag inte bilen jag mötte, när anna hade skrikit några gånger och jag förstod att jag var sjukt nära bilen framför så glömde jag allt jag lärt mig å hade ingen aning om vad jag skulle göra. jag hittade bromsen när jag var cirka 1 decimeter från bilen.

sen undrar syrra om vi ska byta plats för där står vi ju mitt i korsningen å jag ska börja backa å hålla på. men jag vägrar kliva ur bilen så alla kunde se mig så jag fixade det själv. med skakiga ben klarade jag det.... sen vinkade vi lite åt kvinnan i den andra bilen som inte alls blev sur fast jag höll på att meja över hennes bil.

fy vad hemskt det var, det är ju ingen konst att köra bil om man får göra det själv, utan att möta bilar eller människor.
men idag fick jag bil och människofruktan. som tur är så har jag en klok syster som såg till att vi körde lite mer efter det här.

2 kommentarer:

Pei sa...

åh jag förstår precis hur du känner dig! Min körlärare skärde ner sina timmar när jag började köra med honom. Haha, stackaren. Men nu har jag iaf körkort! Det kommer Emma! Kämpa på bara!

Anonym sa...

Hej Emma,

du kanske inte ska vara inne å köra i samhällen ännu......å du ska absolut ha övningskörningsskylten på innan du sätter dej vid ratten. Då har i alla fall medtrafikanterna som ligger bakom möjlighet att hålla avstånd för säkerhetsskull.

Du är i alla fall inte ensam om att göra tabbar i början. Anna och jag hamnade mitt ute i en korsning första gången hon övningskörde med mej....verkade vara nåt fel på bromsen eller om det var hon som skulle bromsa som inte hittade pedalen - jag vet inte. Men hon fixade ju det så det kommer du göra oxå.

Jag själv gjorde inga fel (haha) jag bara svängde åt fel håll då och då när jag övningskörde eftersom jag är dålig på höger och vänster.

Alla gör fel i början och även senare.

Jag har gjort ungefär samma tabbe som du men det var när jag hade haft körkortet i 10-15 år....såg inte bilen .... det stod en polisbil ivägen som skulle svänga vänster.
Sen har jag ju för ett år sen nästan mejat ner poliser som ville att jag skulle stanna vid infarten till Bollnäs.......så även jag gör tabbar.....fortfarande.

Ha det bra och ut å träna mera.

Subscribe