Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

15:29

Livets uppkomst

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Kommer inte du bli extra glad nu R när jag tillägnar ett inlägg till dig:) Är ju kul att skriva när jag vet att de jag skriver för läser det hela.

När jag skriver så hinner jag tänka, för när jag pratar och det blir 5 sekunders tystnad blir jag frustrerad att jag inte har något att säga. För normala människor är det inte konstigt att vara tyst i 5 sekunder, men för mig kan det vara en rätt läskig känsla.

Att diskutera livets uppkomst är alltid intressant men svårt. Jag vet vad jag tror på men tycker ändå det är intressant att höra andras åsiker. För i mitt liv har ju jag varit omringad av ganska många ifrån frikyrkovärlden som tänker ungefär som mig i frågan om livets uppkomst.

Något som fascinerar är när barn kommer till. Jag ville helst tro att de kommer med storken men har börjat inse att det sker på annat sätt. Men det är ändå coolt att det kan utvecklas ett liv i magen på en annan människa,(som hos min syster just nu) att allt funkar som det ska och det till sist förhoppningsvis kommer ut en ny frisk människa. Kan detta vara slump? för mig låter det helt obegripligt men ska väl kanske inte klanka ner för mycket på andras tankar utan att själv veta nåt om det.

Nä jag måste säga att läsa en bok om detta faktiskt skulle vara intressant, så jag iaf vet hur andra tänker. så R jag tycker vi på riktigt ska ta tag i vårt projekt och leta upp några bra böcker:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nja att det är en slump att det kommer ett litet barn till världen kan jag väl inte hålla med om :P
Det har snarare att göra med 3,6 miljarder år av evolution :)
Sen att livet uppstod just när det gjorde det var mycket tillfälligheter, en slump kan man säga men allt efter det är evolution :)

Anonym sa...

Och ja det är klart jag blir extra glad när jag får ett helt blogginlägg tillägnat mig! :)

Subscribe