Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

13:05

Predikan

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Idag kämpar jag med att få ihop en predikan tills på söndag. jag tycker att det är helt otroligt roligt, men jag måste få lite inspiration. var finner jag den? hemma i min stökiga lägenhet kanske, njaee uppenbarligen inte för än så länge har jag inte skrivit en enda rad, förutom här på bloggen. har försökt lyssna på predikningar på nätet för att få lite inspiration, hjälpte lite. sen så har jag läst igenom lite gamla arbeten som jag gjort. där tror jag att jag hittade svaret för vad det ska handla om. Gud är kärlek. Fast jag vet inte om det låter så revolutionerande, jag vill stå ut lite mer än ha en sådan överskrift på predikan. men temat blir det iaf, så får vi se om jag presenterar predikan lite mer lattjo.


jag predikar alltså på söndag 19/10, kl 11 , på Missionskyrkan i Alfta,Välkommen!


0 kommentarer:

Subscribe