Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

21:07

Trevlig tid framöver

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

I helgen fick vi en bröllopsinbjudan, äntligen! Vi har ju några vänner som är förlovade så jag hoppades på att det skulle bli något bröllop i sommar. Jag tycker det är så kul med bröllop så jag börjar redan nu att leta efter nån fin klänning att ha på mig. Erik pratar om att han ska köpa en Tiger kostym så jag måste ju hitta nån riktigt snygg klänning för att matcha min make.
En annan trevlig sak som det inte dröjer lika länge till, är renoveringen av vårt hus. Veckan efter midsommar kommer snickare hit och ska hjälpa oss att byta fönster och spika ny panel på huset. Även jag ska vara ledig en vecka när detta ska ske, hoppas kunna hjälpa till med ett finger någonstans. Jag kan inte så mycket om sånt där men hoppas att lära mig! Jag vill ju inte bara stå och titta på. Vi hoppas kunna göra halva huset detta år och halva huset nästa år om ekonomin tillåter.
Jag vill försöka förklara hur det ska bli. Vi kommer ha panel som ser ut som nedan. Stående upp till fönstrena och liggande på resten av huset.
Sedan kommer vi ha ett beiget hus. Vet inte om det kommer vara exakt som på bilden nedan men på ett ungefär. Ljusare beige på huset och någon mörkare nyans beige på fodren. Ååh det kommer bli så kul att förändra huset och göra det precis som vi vill ha det!

2 kommentarer:

Tessans matte sa...

Kommer bli ursnyggt det där Emma.

Anna Stålberg sa...

Jag kan komma och hjälpa er och måla.. :)

Subscribe