Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

20:18

Smal till sommaren träning 1

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Nu ska ni får höra hur den första träningen i vårt 8 veckorsprogram gick. Vi skulle alltså köra konditionsträning i 60 min. Jag och Erik hade bestämt oss för att springa 30 min och sedan gå resten så vi började springa tillsammans cirka 3 km men sedan behövde Erik en lite större utmaning så han började dra ifrån mer och mer... När vi sedan stannade efter 3o minuters löpning så var jag 1 min efter Erik och jag blev arg, om jag minns orden rätt så sa jag att jag hatar att springa, att vi måste hitta en annan träningsform och att jag hatar att inte orka hänga med i Eriks tempo. Efter detta utbrott började vi gå och redan efter några hundra meter var jag på bättre humör och känslan var god i kroppen. Efter 60 minuters konditionsträning var det lite styrka som gällde, magövningar. Idag har jag träningsvärk i magen och intalar mig själv på ett gulligt naivt sätt att jag har magrutor nånstans där under den överflödiga kroppsmassan.

Nu sitter jag här och längtar efter nästa träning, se om jag blir bättre, orkar mer, kapar några futtiga sekunder på medelhastigheten.

Det är fascinerande det där med träning, kroppen och psyket. Människan över huvudtaget :)

1 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för nr på eran hus färg, funderar på att måla vårat i beige med röda knutar, vi har dessvärre gult tegel nertill tror du det blir bra? jättefint hus / helene

Subscribe