Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

13:10

Arbete i hemmet

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Det går framåt här i vårt lilla hus. Vi försöker fixa nåt varje dag för att det ska bli ännu mer trivsamt här hemma. Idag är två bra saker gjorda, först kom nån servicetekniker hit för att fixa internet som har krånglat så nu funkar det klockrent och sen så bestämde jag och Erik oss för att ta tag i vedhögen som ligger ute på gården. veden ska ju in i vedboden och helst nu, så idag började vi kasta och på kanske en timme så fick vi in halva högen så det blir en fortsättning på det imorgon och sen kan vi njuta av att det är 1 år tills det ska göras nästa gång.

En liten uppdatering om katterna oxå, de har börjat kela frivilligt med mig och Erik, de förstår att vi är snälla och när de är vakna så busar de med varandra eller tittar på oss vad vi än gör :) Jag har ännu inga klockrena namn men under dagen ska det fixas :)

Nu har Erik åkt till jobbet och jag ska titta på en film som jag hyrde imorse. Det har varit så fullt upp den senaste tiden så några timmar för film känns som en otrolig lyx.

1 kommentarer:

Fru Holmsten sa...

Hej

Jag vill börja med att hälsa er välkomna till Ämnebo. Visste ni att gården heter Lövhaga? Det är väl fint? Som du kanske förstår så är jag den som bor i huset närmast er (bortom vedhögen kan man säga) Vi har stökiga får så säg till om de smiter eller så. Jättekul med nya grannar. Ni är jättevälkomna och hoppas ni ska trivas i Ämnebo.

Subscribe