Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

22:37

Nya sysslor

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Vårt nya liv i vårt nya hus innebär en del nya sysslor. Erik jobbar så jag är ensam hemma om dagarna och då ska det fixas grejer här hemma. Idag har jag gjort något som jag aldrig gjort förut, nämligen klippt gräset. Det låter ju kanske konstigt att jag inte gjort det förut men nu är det gjort iaf. Vi hade lyckats odla en åker, gräset var grymt långt så det var inte lätt att få det snyggt. Gräsklipparen tog inte upp gräset och jag ringde i smått panik till Erik och undrade vad felet var, hur skulle han veta det. Han hade ju visat mig exakt hur jag skulle göra så nån närmare förklaring kunde han inte komma med. Så när vi lagt på så skulle jag starta klipparen igen och då bara klickade den, ingen reaktion alls. Jag hann hetta till lite och bli arg, tänkte att ska jag inte klara av nånting som är lite tekniskt och kanske ses som mans göra. Men jag lyfta upp gräsklipparen och såg att den hade kleggat igen under och det var därför den strejkade. Jag löste problemet och klippte gräsmattan, kanske inte det snyggaste jag sett men jag skyller på att det var för att gräset var så långt när jag började klippa.

Nu har jag iaf gjort det en gång och jag klarade det. Till veckan ska vi försöka tapetsera, ännu en ny syssla.

0 kommentarer:

Subscribe