Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

11:59

ännu en gång SJ

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |


tack SJ för en låång trevlig tur igår! verkligen tur för kära SJ att tågen funkade när jag skulle till arlanda iaf. men när man bokar tåg vet man aldrig vad man ska förvänta sig, igår blev det en ny upplevelse. efter att ha spenderat en natt på flyg och flygplats så var jag måttligt trött när jag satte mig på tåget på arlanda. det började bra men ganska snart stötte vi på första problemet, stannade innan upsala i 10 minuter eftersom det var nån sorts tågkö för att det var nåt fel på spåret. men 10 minuter kunde jag acceptera tänkte jag.

sen rullade vi vidare och nästa oväntade stopp var runt skutskär tror jag. vårt tåg kunde inte åka mer och vi stod stilla medan lokföraren var ute och titta om han kunde fixa problemet. efter cirka 30 minuters väntan kommer äntligen något ur högtalarna: "som ni märker så står vi stilla och vi vet inte vad felet är så vi har ingen ny information att dela ut". men senare så får vi ett lite klarare uttalande: "ni vet hur det blir när man får punkteringen på sin bil, ungefär så är det på tåget nu. vi har alltså fått punktering". ja men vad skönt då hade vi fått klarhet i vad problemet var...

så vi skulle invänta ett annat tåg eftersom vi skulle bli evakuerade. tåget kom och alla skulle hoppa över, vett ni hur högt ett tåg är när det inte står vid perrongen?!

väl i gävle fick jag hoppa av och invänta ett x-tåg. jag kom hem 14.30 och skulle egentligen ha varit framme 10.37. där fick jag för att jag tyckte att jag hade bokat en billig och snabb tågbiljett utan tågbyten.

jag hade missat en natts sömn och var helt slut. somnade vid 4 igår eftermiddag och vaknade inte förrän kl 21 av telefonen. min sömnrytm är inte den bästa nu.. men jag är ju hemma iaf.

0 kommentarer:

Subscribe