Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

13:48

gnälltant

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |


nu tänker jag vara lite gnällig. jag försökte verkligen vara positivt inställd till dessa härliga vuvuzelas som det skulle tutas i på fotbollsvm. mina tankar var först att det skulle bli härlig stämning och afrikansk feeling. men ack så fel jag hade. det där ljudet är helt fruktansvärt och jag håller med marcus birro när han skrev såhär i sin blogg:

"Det bara låter. Lika mycket hela tiden. När matchen är slut blåser de fortfarande. Tutor måste ha dramaturgi. Det måste finnas en tanke med alla former av oljud... Nu är det som att sätta en påtänd snubbe i ett tunnelbanetåg... Det finns bara en fart, max hela tiden..."

det kunde vara fränt om de skulle blåsa när det blev extra spännande eller vid mål, eller kanske nån melodi. nu låter det bara som en ständig gigantisk myggsvärm i 90 minuter!

jag är ledsen men jag försökte verkligen tänka bra tankar om det där ljudet men det stör mig nåt otroligt.

0 kommentarer:

Subscribe