Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

13:22

tänker

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

jag undrar vad det är som gör att två människor blir kompisar? för cirka ett år sedan så träffades jag och johannes för första gången. han hälsade på släktingar här i edsbyn och det sa klick ganska på en gång. vad var det som gjorde att just vi trivdes tillsammans? han bor många mil härifrån men vi har hållit kontakten och är måna om vår relation. nu har han varit i byn i några dagar och imorse kom han upp hit å hälsade på en sväng. hur kommer det sig att jag tycker att det är viktigt att vi ses och att vi håller kontakten? jag tycker faktiskt att det är konstigt när man tänker på vilka man är vän med. en del människor känner man och pratar med när man träffar de ute bland folk men man kommer aldrig så långt att man träffas mellan fyra ögon medan det känns helt naturligt med andra.

ja livet är bra konstigt. men jag är glad för de vänner jag har och tror att det kanske finns en mening med varför man känner vissa lite djupare.

tror nog att jag ska åka till nyhem nästa helg iaf för där hoppas jag stöta på människor som jag är väldigt glad att jag känner!

1 kommentarer:

Tessans matte sa...

Personkemi - lite ge och ta. Underbart när det fungerar och konstigt ibland när man kan vara vän med en som är helt annorlunda än en själv men det är här ge och ta kommer in. Man har utbyte av varanns erfarenheter. Man känner att man behöver lyssna eller lyssnas på .

Jag tror ju att vi mötts i ett annat liv när man känner så för en annan människa. Man möts igen.......

Men då tror ju jag på reinkarnation men försök förklara det själv.....nåt konstigt är det. Konstigt men underbart.

Lycka till med dina kontakter

Subscribe