Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

13:45

försäljare

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

jag kan verkligen inte säga nej. idag ringde en försäljare och jag gick på det. när jag gick med i den sketna hyresgästföreningen (som tar pengar varje månad, varför?) så fick jag en bricka man ska sätta på nycklarna. så idag ringde en kille och frågade om den funkade bra. tyckte det var en konstig fråga för hur kan en sån funka bra eller dåligt den bara finns ju där. men jag inledde med en lögn, jajemen det funkar bra.

han fortsatte, har du satt den på nycklarna?
-jajemen (lögn nummer 2)

men efter sen jag hade sagt mina två svar vilka jag trodde var vad han ville höra å sedan lägga på, så bara fortsätter han mala på. 10 minuter håller han på och pratar om att nycklar och plånbok kan försvinna å hur jobbigt det kan vara. jag sitter frågande och undrar vad han egentligen vill, men jag anar att det finns en hållhake nånstans.

den kommer. han vill att jag ska uppgradera brickan så att jag kan ringa ett nummer å spärra mina kort om de försvinner. för det verkar väl bra säger han glatt. ja det är väl klart att det verkar bra... så han har lindat mig runt sitt lillfinger och jag kan inte säga nej.

sen lägger han den dummaste kommentaren nånsin: - du tar väl inte det här nu bara för att jag är så charmig? där föll hans charmighet. det är inte charmigt att själv säga att man är det, men jag var ju redan fast.

sen kommer vi till priset, för inget här i världen är ju gratis. det kostar bara 11 kr i månaden. inte så farligt tänker jag det märker jag inte av om de drar från mitt konto varje månad. mende skickar ut en faktura för de närmsta 3 åren, så den fakturan blir på över 400 kr. det kommer jag märka av!

jag blir galen, man har ju ångerrätt på avtal över telefonen. jag måste ångra mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det hopplöst!
Jag blir just nu jagad av någon försäljare. Jag missade ett samtal igår och ett idag från samma nummer. Kollade upp det och visst ,det är nån försäljare! Det stod dessutom att de ringer tills man svarar. Så mitt dilemma är om jag ska svara för att säga nej eller fortsätta att missa samtalen...?
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Hej Emma,
hyresgästföreningsfolket brukar komma på besök och inte ringa. Det brukar även vara så att de drar direkt på hyresavi och jag tror inte man ska betala in själv och inte för tre år.

Är orolig för att du blivit lurad för det här verkar konstigt. Betala inget förrän du vet säkert.

Det verkar hel skumt - så brukar de inte göra så se upp.

Subscribe