Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

11:48

Livet

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Nu var det längesen jag skrev något så jag tänkte göra en update om mitt liv för intresserade.


Viktväktarna: Jag har varit med där i 10 veckor nu och det har gått riktigt bra. Jag insåg under Eriks semester (4 veckor) att det inte var någon idé att försöka gå ner i vikt, man måste leva oxå. Så under semestern lyckades jag stå helt stilla i vikt, vilket jag är riktigt nöjd med. Men sedan har jag gått ner alla veckor. På 10 veckor har jag nu gått ner 6 kg. Det går sakta men säkert och det är ju så det ska vara, det ska ju inte vara någon quick fix utan det ska ju förhoppningsvis vara för alltid. 

Springandet: Vi sprang vårt halvmaraton, 2,3 mil och överlevde. Det blev väldigt mycket gå också och jag har aldrig upplevt sån smärta i benen som jag hade under loppet, tyvärr tog det mycket längre tid än jag hade räknat med men såhär några veckor efter loppet så är jag taggad till att träna inför nästa år och få en bättre tid. I helgen var jag med i en stafett här hemma. Det var sjukt varmt ute och man ska egentligen inte springa i sådan värme, tack och lov så var min sträcka bara 4 km. Om en månad är det dags för tjejmilen, sista loppet för i år sedan blir det till att försöka behålla formen över vintern vilket brukar vara väldigt svårt. Det är helt enkelt inte kul att springa i snö och kyla. Jaja jag tycker ändå att jag har kommit så lång att jag emellanåt kan njuta av springningen och tycka att det är lite kul och inte bara en nära döden upplevelse :)

Skolan: I måndags började skolan och jag är peppar inför sista (!?) terminen och det ska bli så skönt att bli klar och ha en utbildning. Sedan är det "bara" att lyckas få ett jobb. Det är iaf cirka 4 månader tills jag är klar!!

0 kommentarer:

Subscribe