Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

21:01

Önskan, längtan, inspiration

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Vi råkade springa på ett golv på färgaffären som vi verkligen gillade och som skulle passa perfekt om vi skulle renovera köket. Vår tanke är att när vi är klar med utsidan av huset så ska vi börja spara pengar för att renovera köket. Vi ska då riva en vägg för att matrummet och köket ska hänga ihop bättre och så blir det nytt golv, inredning och ny tapet. Tapeten är redan bestämd sedan länge, jag älskar älskar älskar denna tapet till ett kök.

Men nu har jag ju fastnat på att titta på köksinredning på massa sidor och vet inte riktigt vad jag vill ha. Helst skulle jag vilja återanvända ett gammalt kök men samtidigt så kanske det är värt att satsa på nytt för att göra det med praktiskt och  lättjobbat. Sen så har jag snöat in på att jag vill ha ett blått kök eftersom det skulle passa perfekt till en beige tapet plus att jag inte vill mesa med ett vitt kök utan våga våga våga.


Ååh det här kommer bli mycket tänkande fram och tillbaka innan vi bestämt oss men än är det kanske 2 år innan det är dax att fixa köket men man kan väl drömma lite iaf.

2 kommentarer:

Tessans matte sa...

Ja, det kommer bli grymt bra å riva väggen till matrummet.... mer utrymme för skåp å bänkar i köket....

Gillar tapeten

Färg blir bra.... om två år är det säkert mer färg överallt å det vita är ett minne blott. Fast jag gillar ju vita luckor i kök måste jag säga å ljust men tar gärna färggrant på textilerna....

Alla har olika smak så det är bara att gå efter sin egen som man har just då

Lycka till!!!

Em sa...

söderlunds verkar ha fina golv :) kvärnum kök is too die for men hovleverantör å svindyrt, 400000kr för ett kök jag gillar :S det funkar ju inte, marbodal kanske det blir för oss. Visst är det hur kul som helst att googla på nätet efter inspiration till hemmet! att riva en vägg för att få matsalsrum & kök sammanhängande är trevligare med en öppnare planlösning. Ja, drömma får man! det gör jag mest hela tiden ;) Det är bra att planera i god tid tycker jag, tänka för&nackdelar med olika alternativ, jämföra priser osv. Lycka till :)

Subscribe