Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

21:11

Hypokondri

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Jag råkar ha en släng av hypokondri och har fått för mig att min kropp värker mer än vad andra människor har värk i sina kroppar. De sjukdomar jag brukar tro att jag har är såklart cancer, ledgångsreumatism, parkinson, whiplash, psoriasis och nu även begynnande frysen skuldra (bara för att min arbetskamrat har det). Man vet ju inte hur det ska kännas att leva som människa eftersom jag bara har levt med den här kroppen och den krämpar ibland. Oftast när jag berättar för Erik så kan vi bara skratta åt att jag är tokig och troligen helt frisk.

Men nu till mitt egentliga problem. Detta är ju något som faktiskt syns på utsidan så jag är övertygad om att jag nu faktiskt har ett riktigt fel. Sedan cirka 5 dagar tillbaka så tåras mitt ena öga något så hejdlöst. Det skaver inte, jag är inte direkt förkyld, inte speciellt rött utan problemet är att det hela tiden fylls med tårar. Inget som gör ont men fruktansvärt irriterande att hela tiden se ledsen ut och ha en tår på kinden. Jag överväger nu faktiskt att uppsöka läkare men först har jag såklart googlat och själv försökt ställa en diagnos. Min diagnos är stopp i tårkanalen. Eftersom jag även försökt hitta hur man kommer tillrätta med detta och insett att jag nog inte kan fixa det själv så ska jag nog försöka ringa hälsocentralen imorrn. Det tar emot men ett tårfyllt öga är inget jag har lust att leva med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen mig! Har alltid varit lite hypokondrisk och det blev ju inte bättre sen jag började studera till sjuksköterska. Har nog haft en släng av allt jag kunnat finna i mina sjukdomsböcker och efter varje föreläsning får jag ett nytt symtom(fick även en släng av testikelcancer även fast att jag vet att jag inte alls ens kan ha det;) menmen, en föreläsare uppmuntrade oss med att det nog bara är en fjärdedel av oss i klassen som har cancer...haha menmen man ska inte läsa för mkt på sjukvårdsupplysningen alla har vi våra små krämpor och de blir inte bättre när man läser om allt hemskt de stämmer in på! hoppas dock att din tårkanal slutar tåra sig! Kram Julia(alterna)

Tessans matte sa...

Kolla med hälsocentralen... ingen idé att kolla nätet för då tycker man att allt stämmer.

Gå till läkare å få diagnos

Kramis

Subscribe