Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

12:03

Symaskinen!

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Har ju inte berättat att jag gjorde slag i saken själv och köpte mig en symaskin. Köp och säljsidorna på Facebook är bra skit! Den här betalade jag 600 kr för och kunde hämta den här i Edsbyn.
 

Nu ska jag alltså börja sy. Jag är grymt peppad och har idag slängt ihop en gardin av ett gammalt kuddöverdrag. Jag har inte sytt sedan syslöjden i högstadiet vilket nu helt plötsligt är 10 år sedan. Och jag måste säga att jag var ingen stjärna i syslöjden direkt. Men nu vill jag lära mig sy och tänker traggla lite här hemma i min ensamhet. Den här gardinen är sned, ojämn och ganska dåligt sydd. Men jag gjorde det och nu hänger den där, jag är faktiskt lite stolt!
 



0 kommentarer:

Subscribe