Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

19:33

Pinsamt

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Låt mig återberätta en liten händelse i mitt liv.
Igår när jag hade varit ner på möte på jobbet och fått reda på att jag inte fick fortsätta på jobbet så mötte jag en tjej i trappen på väg upp. En tjej som jobbar på en annan avdelning än mig men som jag aldrig pratat med, brukar heja som man gör för att vara trevlig. Så precis när jag möter henne så säger hon:
-Gick det bra?
På en millisekund hinner jag tänka massa tankar, hur vet hon att jag har varit på det där mötet nu? Varför bryr hon sig om hur det gick för mig? Så jag svarar lite trevande:
- Nej
Då säger hon:
-ööh jag pratade i telefon
Då ser jag sladden till hennes handsfree. Hjälp jag ville bara sjunka genom jorden. Hon måste ju ha funderat sen vad det var som inte hade gått bra för mig...

1 kommentarer:

maria sa...

Haha, lite kul men jag antar att det var sjukt pinsamt då.. Men mest kul att hon kan få gå omkring och undra hur länge som helst! Fast jag undrade vad som skulle ha gått bra i andra änden av luren...

Subscribe