Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

19:48

Fixa till huset

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Jag längtar så sjukt mycket tills vi kan flytta in i huset och börja fixa till där och göra det till vårat. Idag tittade vi på tapeter och beställde även hem ett prov till hallen. Jag älskar att tänka ut hur det ska se ut i huset, köpa smågrejer som ska piffa upp. Idag handlade jag gardiner till ett av rummen på nedervåningen, 60 kr för två kappor på Erikshjälpen. Det måste ju kallas fynd! Jag är grymt nöjd med de och gillar den gamla stilen skarpt. Vårat hus kommer förhoppningsvis att fyllas med fantastiska second hand fynd. Jag älskar Erik ännu mer för att han litar på min smak och låter mig handla fritt till huset, det skadar ju inte att han även faktiskt tycker att jag köper riktigt fina saker.


Huset behöver inte renoveras speciellt mycket, vi ska fixa till några golv men annars är det mest tapetsering och lite målning som gäller. När vi skulle köpa hus så funderade vi på om det var renovering vi ville ägna oss åt i flera år framåt och kom fram till att vi inte ville det. Det räcker med tapetsering och roligt piff för vår del. Det kommer bli ganska mycket ändå eftersom vi ska byta fönster på hela huset och fixa fasaden som iaf ska byta färg och möjligtvis även panel, vi får se.

1 kommentarer:

Tessans matte sa...

Uppdatera då da!!!

Vill ju veta vad som händer fattar du väl!!

Nja jag vet vad som är på G... lite i alla fall.. jobbas väl en hel del nu oxå när det är sommarlov. Flytt. Bröllis.

Ja då kanske man inte har tid å uppdatera men tänk på faster då da.

Subscribe