Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

12:27

Mycket att tänka på

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Jag kommer hela tiden på nya saker som ska fixas till bröllopet. Idag kom jag att tänka på hindersprövning och efternamnsbyte. Dessa saker är väldigt viktiga, vi kan köpa hur fina kläder som helst, boka den bästa kyrkan och ha alla våra nära och kära närvarande men finns det inga papper om hindersprövning så kan vi inte gifta oss. Så nu har jag laddat ner de blanketter som behövs så vi inte ska missa det viktigaste. Man måste även fylla i papper hur man ska göra med efternamn. Det här med byte av efternamn känns väldigt roligt. Jag har aldrig gillat att heta Persson eftersom det känns så intetsägande. Så jag har alltid sagt att jag ska välja kille lite efter vad han har för efternamn. Jag valde inte erik för hans efternamn men det skadar inte att han har ett efternamn jag gillar. Jag kommer bli fru Ahl. 113 dagar kvar.

1 kommentarer:

faster såklart sa...

Låter gammalt det där med FRU Ahl... lät äldre än jag det där....

Känns som om du vuxit om mig och blivit vuxen medan jag är kvar som icke vuxen...

Subscribe