Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

09:59

hel igen

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

nu är jag lagad i munnen. när jag gick dit var jag helt övertygad om att jag skulle laga två tänder på samma sida av munnen, för man kan väl inte bedöva båda sidorna av munnen då blir man ju jätteslö. jag har lärt mig nåt nytt, det går alldeles utmärkt att bedöva båda sidorna av munnen och man blir helt slö i nederkäken. detta fick jag erfara. munnen blev helt borta men jag kände inget när det borrade. låt t.o.m. och funderade på att ta en liten tupplur när jag ändå låg där men kom på att det inte var nån bra idé..

tandläkaren övertygade mig om att en tandförsäkring vore bra. när jag var där senast så sa tandläkaren jag hade då att jag var i riskgrupp 5 och skulle få betala över 200 kr i månaden, för dyrt enligt mig. igår hade jag en anna tandläkare som gjorde en egen bedömning, hoppsan hejsan nu är jag i riskgrupp 2 och ska betala 88 kr i månaden. jag är övertygad.

en försäkring rikare och 1730 kr fattigare gick jag ifrån tandläkaren.

0 kommentarer:

Subscribe