Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

13:37

tvätt-bikten

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

jag är sjukt dålig på att tvätta och gör det så sällan jag kan. nu är jag på sista paret underkläder och sista uppsättningen sängkläder så det var tur att jag fick en tvättid idag. jo jag skulle vilja bikta mig om hur jag tänker gällande att tvätta sängkläder. jag brukar inte tvätta sängkläder utan köper nya på ikea när jag är där. men nu kände jag att det fick vara nog eftersom det svämmade över i garderoben i hallen och tvättkorgen av just sängkläder. den vanliga tvätten med kläder har jag varit tvungen att samla i påsar eftersom den inte fått plats någon annanstans. men nu när jag tog tag i sängkläderna så inser jag hur otroligt många och fina sängkläder jag har. och jag inser hur jobbigt det är att springa 25 tusen gånger till tvättstugan denna dag. har redan varit ner 3 gånger och det blir nog två gånger till. det här är ju en heltidssysselsättning.

nä tacka vet jag att ha egen maskin, en dag kommer jag ha en tvättmaskin så jag inte behöver en hel dag för att tvätta.

blä jag gillar inte hushållsarbete!

3 kommentarer:

maria sa...

Tvätta oftare så behöver du inte tvätta så mycket åt gången.. ;)

Fröken Embretsén sa...

Vilken tur att jag ska vara er hushållerska då :P

Tessans matte sa...

Ja`ru E var ska jag börja.... Du menar att du köper nytt och ligger i dessa innan du tvättat dem? Usch, stela och luktar urk....

Sen är inte heller jag nån vän av hushållsarbete utom sånt som matlagning och bakning som är kul...

Nej jag gör hellre "karlgöra" som vedkapning, vedklyvning och gräsklippning eller egentligen sånt som man kan göra ute och inte förknippas med hushållsarbete trots att det ingår i hushållet....

Ja men va bra att du fått tvätta rejält idag - har du kanske lärt dig att man inte spar ihop utan tvättar minst en gång i veckan....

Subscribe