Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

12:58

grannfejden

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

när jag kom hem på lunchen så gjorde jag en spännande upptäckt. jag tittade posten i min brevlåda och upptäckte att det låg reklam där. konstigt eftersom jag har satt en ingen reklam tack lapp på mitt lock. men när jag tittar på locket så sitter den inte där, konstigt eftersom det var en klisterlapp, jag börjar se mig omkring om jag kan se den. på en brevlåda 3 lådor bort så sitter det en exakt likadan lapp som min. där har det ju inte suttit nån lapp förr. min lapp!!

då kommer mitt dilemma. ska jag ta tillbaka den? men min första tanke är ju att jag inte kan ta andras saker. men den var ju min innan hon tog den å satte den på hennes låda! min andra tanke är att det kanske är fjantigt att ta den, då kanske hon bara tycker att jag är sur och töntig. starten på en grannfejd. kanske ska jag bara göra en ny lapp? men det var ju faktiskt min lapp!

therese skickade en passande låt enligt henne, järvhedens grannlåt

1 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte så att din lapp hade ramlat ned och så satte brevbäraren upp den på fel dör?

Subscribe