Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

15:14

föreläsning

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

sitter just nu på föreläsning, passar på å blogg i pausen medan alla andra dricker sitt gift (kaffe). fy vad intressant den här föreläsningen är, obs jag är inte ironisk för en gångs skull. vi pratar om rättigheter och skyldigheter som lärare. vad får man göra med eleven? när är eleven mitt ansvar? hur mycket tillsyn måste jag ha? massa frågor och väldigt diffusa svar. när vår föreläsare står där framme och pratar så undrar jag än en gång vad jag gett mig in på. måste jag alltid göra det så för mig?! varför inte välja ett jobb där man inte kan bli fälld för allt man gör eller kanske inte gör.. mina tankar flög iväg till erik och när jag var med honom ut i skogen och röjde skog. kanske det skulle vara ett yrke att satsa på ändå :) varför krångla till saker och jobba med människor. fast när jag tänker ett varv till så kommer jag på varför, jo för att jag gillar utmaningen och gillar människor... jag tycker så mycket om ungdomar så detta är ng inte så dumt ändå :)

0 kommentarer:

Subscribe