Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

22:17

JAG ÄR INTE ENSAM

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

idag förklarade jag för john om att det ofta kan kännas så deprimerande att leva själv. jag beskrev min ångest över att handla, då handlar man alltid så det verkligen syns att man är själv. det är verkligen singelkäk som inhandlas. som t.ex. panpizza och färdig risgrynsgröt på korv. men då sa john till mig på skarpen att sluta handla sån mat om det känns så jobbigt. han sa att jag skulle handla god mat som att jag levde tillsammans med nån annan. och om jag var tvungen att köpa risgrynsgröt så skulle jag köpa modellen större. alltså intala sig själv om att man inte är ensam. inte ljuga för sig utan mer leva livet och leva i lyx även fast man gör det själv.

jag tycker att det var en riktigt bra idé så nu när jag skulle göra kortet till brudparet som vi ska ge med våran present så körde jag på stilen att jag har nån, så det var inte mer än rätt att min "pojkvän" fick vara med på kortet. JAG ÄR INTE ENSAManna skrattade lite frågande å undrade om vi kunde vara sådär oseriösa när det gäller ett bröllop. min kommentar tillbaka var att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. på mitt bröllop kommer man få vara oseriös och rolig så då måste jag oxå få skoja till det lite.

2 kommentarer:

Tessans matte sa...

Det är tur att du har en sån kompis som ruskar om dig lite för jag tror du har fastnat i nåt - man måste vara 2, eller jag kommer aldrig att hitta nån, eller ska jag alltid vara ensam..... du vet att jag vet vad jag pratar om.

Handla....ingen tänker på att du handlar för en och skulle de nu vara så hemskt så köp mat för två och ät två dagar av samma....

Köper du bara en panpizza åt gången? Eller tror du inte att de som är två äter panpizza nån gång? Tror du att man tillverkar panpizza enbart till alla singlar? Kan det vara lönsamt?

Nä`ru gumman, ta och handla mat som om du var fler än en. Ha saker i hemmet som står parvis - inga singelsaker så ska du se att det ändrar sig det där.

Sen hoppas jag att du inte pratar bröllop direkt med killarna för de har en tendens att dra öronen åt sig, men det vet du väl redan....

Kramis

maria sa...

Åh hahah! Du är underbar! Kan de inte ta lite oseriösa kort på sitt eget bröllop så kommer de få ett tråkigt liv! Saknar dina galna idéer lite. Vi tänker rätt lika du och jag, jag hatar oxå ensamheten, men skulle dock aldrig sjunka så lågt som till panpizza!

Subscribe