Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

17:30

Skiddebut

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Då har jag fått vara med och bevittna något spännande, min kompis daniel har tagit sina första stapplande steg på längdskidor. jag tänkte: vad finns det att lära honom, det är väl bara att ställa sig och åka. men han hade flera frågor och det var visst lite svårt att hitta rytmen. men han var duktig, vilken förbättring det blev under den timmen vi åkte. den killen har energi och bli aldrig trött så han tyckte att vi skulle börja med 5 km. jag kan ju inte vara sämre så det var bara att hänga på. tyvärr så måste jag klaga på mina skidor, de gled ingenting. uppförsbackarna gick bra då var det bara att gå men nerför så stannade jag om jag inte stakade på, lite tråkigt. men det var så roligt att varje gång det kom något som störde daniel, typ andra åkare, jag som pratar eller nån skylt så ramlade daniel. men det är kul att göra saker med honom för allt görs med ett leende! daniel tycker att vi ska åka ut med matsäck och åka 15 km på måndag, vi får väl se hur det blir med det:)





2 kommentarer:

magnus stålberg sa...

smart me mysbyxor när man ska åka längdskidor. blir inte nå blött. lite lite filmer på din sida tycker jag.

Anonym sa...

asshole jag ramlar ju inte så det blir inge blött... magnus du är dum!

Subscribe