Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

18:31

en dag på sjukhus

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

hade lovat att följa med pappa till hudik idag, han skulle dit till sjukhuset. för cirka 8 år sedan gick min pappas hornhinna sönder i ögat. så han har fått transplantera dit en ny och varje år går han på en kontroll för att se att allt är som det ska. idag var en sån dag. jag tycker det är intressant att se och lära så självklart följde jag med in på pappas kontroll. de pratade lite om ögat, gjorde lite synkontroller, sen upptäckte hon att det kanske stod ut en liten tråd ifrån stygnen. så hon tog fram en pincett å började peka i ögat, då tittade jag bort....

sedan fick vi sitta i väntrummet för att vänta på att pappa skulle få knäppa kort på ögat. sedan var det dax att gå in i ett annat rum där pappa skulle få sina tårkanaler ner till näsan igentäppta. riktigt äckligt, hon petade två vassa föremål ner i tårkanalen. hade lite svårt för att titta på det oxå, samtidigt som jag var nyfiken.

på vägen hem stannade vi till hos farbror och jag fick hänga lite med mina coola kusiner. stortjejen Amelia satt och tittade på top model som hon följde. duktig tjej! de blir så stor, emma är väl 9 och amelia 11 tror jag. men emma satte sig iaf i mitt knä så än så länge är hon ett barn, tack och lov. men amelia däremot är ju snart tonåring, står inte på förrän hon är ikapp mig.

0 kommentarer:

Subscribe