Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

12:49

kloka beslut

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

ibland gör man inte alltid så kloka beslut, speciellt inte jag. ofta säga å göra först å tänka sen, idag är en sån dag... men jag börjar från början av dagen.

trött som ett as imorse när klockan ringde, skulle iväg och kolla på luciatåget som högstadiet skulle ha. åå det var så fint, blev så rörd (iofs behövs det inte så mycket för att jag ska bli det). men på nåt vis blir man lite stolt, de ungdomarna som är så kaxiga jobbar hårt på sin image. åsså ser man att de kan verkligen stå där och göra luciatåget så bra. killarna som stog längst bak i sina vanliga kläder imponerade mest på mig, de som man skulle se som de coola står å gör ett kanonjobb! sjunger ju bra! underbart!

men sen kom mitt lilla konstiga beslut, jag skulle hämta ut paket på ica så jag gjorde det först innan jag gick in till kapprummet och skulle hänga lite. redan det var ett dåligt beslut, varför inte hämta paketen precis när jag skulle gå hem?

sen efter ett tag sitter jag i soffan med en av killarna i nian, riktigt rolig prick. han undrar vad som är i paketet, jag öppnar och visar. mitt dåliga beslut nummer två. för där i ligger en stinkbomb som den här killen blir sugen på. han frågar om han kan få en..... det sämsta beslutet för dagen, jag ger en till honom.:)

10 minuter senare har han smällt den och det luktar världens äckligaste äggfis i hela kapprummet! hmm jag kände mig lite skyldig för jag hade inte direkt stoppat han från att smälla den, jag var ju oxå lite nyfiken på hur det skulle lukta. men vem kunden ana ett den lilla påsen kunde lukta så hemskt....

haha kul såhär i efterhand, men jag tror inte att jag ska göra om det där. men jag hoppas att det kom nåt bra ur detta, jag kanske fick lite bättre kontakt med den här killen.

oj vilket långt inlägg...

ps. sara. det var nog inte min snö som kommit till er för här har det snöat oavbrutet det senaste dygnet. varje gång jag kliver utanför dörren får jag göra nyr spår....

0 kommentarer:

Subscribe