Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

01:50

julafton

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

passar på att skriva ett inlägg nu för jag antar att det inte kommer finnas någon tid för det imorrn.

i bloggvärlden verkar inte någon vara speciellt peppad på jul så jag måste väl bara hålla med. min jul verkar tyna bort mer och mer. snart finns inget kvar! familjen är lite här och där och det är när det kommer till såna här högtider som jag lägger märke till att jag är ensam. inte ensam på det viset att jag inte har någon familj utan ensam eftersom jag inte har någon partner.

eftersom vår familj är lite splittrad så vill mina syskon fira jul med sina partners, jag förstår de. men jag då?! får man vara så självisk å tänka så när det är jul.... jag firar med de överblivna. nä nästa år ska jag fjäska in mig hos Therese och hennes mamma som tänker åka utomlands eller så får jag hitta en partner över jul.

uscha vad det här lät deprimerande, jag är inte bitter:)
det är gästen som gör festen å jag ska ha kul imorrn! god natt å god jul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul Emma!
Jag hoppas du får en fantastisk jul. Smile.
Gud välsigne dig!
Kramis från alterna Mia

Anonym sa...

jag vill ha dej som gäst, då blir de superfest! ;P

Subscribe