Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

12:42

Nytt år..

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

..nya möjligheter, ja så brukar man ju alltid säga. Det jag främst tänker på är träning, det är ju sjukt många som sätter grym fart i januari för att sedan tröttna. Jag har en annan taktik detta år. Börjar så smått se fram emot att springa utomhus men jag får alltid en väldig dipp i träningen under hösten och vintern. Jag tycker helt enkelt inte att det är roligt att springa när det är kallt och mörkt så min tanke är att jag inväntar plusgrader och bar väg. Men jag fick en pilatesboll (som jag önskade mig) av Erik i julklapp så idag tog jag första lilla träningen på den. Jag har svag kropp och får ofta ont i ryggen pga jobbet så jag tänkte att jag ska försöka träna mina muskler lite smått, min tanke är 20 min cirka 3-4 gånger i veckan.

På nyårsafton så gav inte jag och Erik några löften men vi sa några önskningar istället. Jag önskade att få väga cirka 5 kg mindre än vad jag gör nu. Inget tvång för jag är ju inte direkt sjukligt fet men lite lättare kropp skulle jag må bra av. Så jag vill bara träna för att må bra detta år. Tänker även att jag ska ha något lopp att träna till eftersom jag behöver någon sorts tävling för att tagga till riktigt.

0 kommentarer:

Subscribe