Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

11:44

Barnnamn

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Nej jag och Erik ska inte ha barn nu. Men jag är en sån som har funderat över barnnamn sedan högstadietiden nångång och nu  har jag ju faktiskt någon att spåna med. Jag vill inte avslöja vilka namn som är favoriter just nu eftersom jag inte vill ge folk en chans att "sno" de före oss. Men jag kan berätta hur det oftast låter när jag (eftersom det nästan jämt är jag som föreslår namn) föreslår namn.

Eriks kommentar är alltid att det är ju ett namn på en häst, hund, katt, höna... Alla namn verkar han kunna associera till nåt djur. Ett av mina absoluta favorit namn är Dante. Men det är tydligen ett hästnamn så det ratades på en gång. När jag sa det så var Eriks kommentar "Ska du få en häst?"

Ett annat litet problem vi har är att vi har ett enstavigt efternamn som inte går med alla förnamn. Jag kom på ett namn som jag tror att vi båda gillade, Tor. Men prova att sätta ihop det med vårt efternamn Ahl. TorAhl. I våra öron klingar det inte fint, vad låter det som? En sjukdom? Magåkomma? Medicin? Toalett?

haha mycket att tänka på :) Men som sagt ni kan vara lugna, inga barn i sikte än så länge. Vi njuter av att få vara för oss själva!

2 kommentarer:

Tessans matte sa...

Bebisen kan heta Kapp så blir det som din förra arbetsplats KappAhl - bra va?

Jag säger som jag sa åt Sara "Karin Marie" är fint :) Men nu blir det ju troligen en Elias Falkare där så ....

Kommer bli bra det där när det är dags :)

Mattias sa...

Ja alla har vi assosciationer till olika namn. Om du vill kan du titta in på min blogg barnnamn för att få lite fler tips på vackra och ovanliga namn :)

Subscribe