Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

14:38

Regnet det bara öser ner

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Imorse när vi låg kvar i sängen hörde vi en bil svänga upp på gården och när jag gick ner för att titta så upptäckte jag att vi fått kantareller på bron, tack Leif för det! Idag är en sån dag när inget blir som jag hade tänkt. Meningen var att jag skulle åka iväg och jobba på Kappahl men precis när jag skulle åka så ringde de och meddelade att det var strömavbrott i butiken så de hade inte ens kunnat öppna så det var ingen idé att jag kom. Så istället stannade jag hemma och tänkte få nåt gjort här hemma. Med tanke på det otroligt regniga vädret så föll beslutet på inomhusarbete och bakning. Mitt livs första blåbärskaka, lite misslyckad pga att jag tappade räkningen när mjölet skulle i. Men Erik påstår att han kan ta med den till jobbet för där är karlarna inte så kräsna :)

1 kommentarer:

Tessans matte sa...

Den där blåbärskakan ser bra ut tycker jag...

Så du ligger steget före mig för jag har aldrig gjort nån blåbärskaka.

Det jag däremot har gjort är din kycklingpaj och den blev väldigt god... tack för det receptet

Subscribe