Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

10:29

ett försiktigt försök

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |



Nu har jag vilat min fot i två veckor efter någon konstig skada som jag fick när jag sprang. Eller jag kanske inte har vilat den helt eftersom man oftast inte är helt stilla med foten, men jag har iaf vilat från träning. Men jag har sådan abstinens efter att få träna! Min motivation är ju brudklänningen som SKA passa om bara några veckor så det börjar brinna i knutarna, det funkar inte att vågen står helt stilla. Så för någon dag sedan var jag och Erik ute och cyklade, det gick hur bra som helst! Nu har jag varit ute å gått (notera min nya fina cykelbyxor, underbart träningsplagg) i lagom tempo, jag blev lite svettig men försökte att inte överanstränga foten. Det gick mycket bra, kände bara att det stramade åt litegrann några gånger. Ikväll ska jag och Erik ut och cykla igen, cykling är ju bättre än att springa. Jag ska inte börja springa för tidigt, jag vill inte riskera att jag skadar foten igen och behöver vila ytterligare några veckor. Det finns ingen tid till det.


Nu ska jag börja plugga på den förhoppningsvis sista vecka på den här terminen. Kör hårt!

0 kommentarer:

Subscribe