Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

14:01

en kväll i skogen

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

Igår hade jag bestämt mig för att åka ut till min kära i skogen till hans jobb. Det är alltid ett trevligt äventyr! först och främst så ska jag få en vägbeskrivning hur jag ska hitta ut i de djupa skogarna. Igår avslutades beskrivningen med: "när du kommer till det stora huset så ska du svänga höger in på åkern." Att åka ut på en åker låter inte bra i mina öron men det var upplogat så hade erik sagt att det var en riktigt väg så hade jag inte tvivlat en sekund på det. Väl framme så skulle erik komma och möta mig, för vet ni hur mörkt det är i skogen när det är mörkt? det är kolsvart! när jag satt kvar i bilen så såg jag nån lampa som skymta lite snabbt i skogen, det var min prins som kom springande för att hämta mig, (oj nu skenar jag iväg i drömmarnas land) men han kom faktiskt springande... Sedan började vår promenad mot maskinen, himlen var full av stjärnor, det bet i kinderna och det var en sån fin kväll. Sen hade vi några mysiga timmar i skogsmaskinen, erik jobbade, jag pratade, vi åt tårta och semlor. Vilken kväll!

1 kommentarer:

Viktoria sa...

Vad mysigt ni har det Emma, vardagslyx ;) Jag är så glad för din skull! Kram V

Subscribe