Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

20:41

jag är vuxen, tror jag..

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

jag har upptäckt att jag har mognat eller vad det nu är. saker jag aldrig trodde skulle befinna sig i mitt hem finns nu i min inredning och jag gillar det.

jag var hemma hos pappa och hämtade lite saker ur min brudkista, visade brorsan och erik en fin bonad och brorsans kommentar var: " ska du sätta den där på väggen? ska du sätta upp tallrikar på väggen oxå? det är sista anhalten innan döden" faktum var ju att jag bara några dagar innan hade köpt två tallrikar på erikshjälpen som jag tänkte sätta upp på väggen :)

några andra saker som förvånar mig är att jag sparar på udda kaffekoppar att ha för fint, jag har fönsterremsor i fönsterbrädan, änglaspel, hyacint, jag har handlat karotter och uppläggningsfat. jag målar möbler och gör om saker så som jag vill att de ska se ut. jag trodde aldrig detta om mig själv men jag undrar om det kanske är lite vuxenpoäng på detta? eller kanske t.o.m pensionärsvarning..

1 kommentarer:

Livet med RDW. sa...

tant emma ;D hihi men det är gulligt att ta hand om gamla traditioner! Min brudkista har redan fått flytta hit. Den har stått i söderhamn forever lixom. Känns ganska definitivt att jag inte kommer bo där mer nu :)De är en rätt skön känsla.

Subscribe