Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

16:00

krångel

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

jag tycker inte om krångel, jag tycker om när allt flyter på som det ska. idag har jag pluggat och jobbat samtidigt, pluggat på jobbet. det funkade faktiskt bra för jag lyckades sköta jobbet bra iaf. men den viktigast uppgiften jag har på jobbet är att se till att posten kommer iväg som den ska. till min hjälp (?) har jag en frankeringsmaskin. alla vet väl hur maskiner är, ibland funkar de och ibland inte. idag valde maskinen att sluta fungera mitt i när jag höll på. jahapp vad göra?! jag försökte lösa problemet själv för att så långt som möjligt slippa lyfta luren och ringa någon. tyvärr så funkade det inte så jag var tvungen att ringa ett antal samtal... jag hatar att ringa! faktiskt så går det iaf bättre när det gäller jobb, för då kan jag på nåt sätt vara jobb-Emma. efter att ha ringt 3 samtal till olika personer som försökt hjälpa mig så lyckas jag lösa problemet själv. ååh då kom ju det jobbiga att behöva ringa och säga att jag löste det, då har jag ju stört de i onödan.

jag kände mig lite gammal när jag stod vid maskinen och muttrade för mig själv att maskiner bara är onödiga. tänk om jag hade kunnat göra det där manuellt, då hade det aldrig blivit några problem. men men det går ju fort när maskinen vill fungera. nu är alla 300 kuvert frankerade och kan skickas iväg med posten i tid. slutet gott allting gott

1 kommentarer:

Tessans matte sa...

Mycket bättre med maskiner annars skulle du fått stå där och klistra på frimärken för hand....uh va krånglit hörru, nä bättre mä maskiner när de funkar

Subscribe