Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

16:14

tandläkaren

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

jag har tydligen inte varit hos tandläkaren på 3 år så jag gick dit med skräck och tänkte att jag får förvänta mig minst 3 hål. det var bara 2 hål! två hål på 3 år, det är jag nöjd med.

sedan tyckte hon att jag skulle fundera på om jag ville skaffa en tandförsäkring och räknade ut vilken riskgrupp jag skulle hamna i. jag skulle få betala 200 kr i månaden och jag funderar om det är värt det. jag menar 2400/år och nu har jag inte varit där på 3 år och jag tror inte att dessa två hål kommer kosta över 2000 kr. jag kanske kan öppna ett konto där jag sparar 100 kr i månaden enbart till tandläkaren. nä det här tål att tänkas på.

1 kommentarer:

faster såklart sa...

Ingen bra deal för dig det där och det beror på hålen.... försök att gå dit varje år och inte få några hål i några år så ska du se att du får bättre deal.

Frågan är: hur mycket kostar ett hål att laga? Hur mycket kostar en undersökning? En undersökning per år plus ett hål hur mycket blir det under 2400 skulle ja tro så starta ett sparande istället....

Subscribe