Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

10:29

plugget

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

har glömt att berätta vad som händer på pluggfronten. samhällskunskapen som jag har läst i två veckor har varit otroligt svårt. jag har inte alls hängt med och inte förstått så mycket alls. så jag blev väldigt frustrerad och undrade hur jag skulle klara av det. så jag började fundera vad jag skulle göra och om jag skulle kunna förändra mina studier på något sätt. så i torsdags började jag höra mig för om jag skulle kunna byta kurs. på fredagen fick jag svar att det gick bra, jag har ju missat två veckor i den kursen men det är inte omöjligt att ta igen så det känns bra. så nu har jag bytt till religion, jag blir alltså religionslärare istället. och det känns riktigt bra! sitter precis och lyssnar på en föreläsning och det är riktig lyx att förstå vad som sägs.

jag tror detta kommer bli riktigt bra!

2 kommentarer:

Tessans matte sa...

Määä, jaha så nu har du bytt bara så där... lika bra var det om du inte gillade det andra......men kan du vara öppen för andra religioner då??? Jo`ra dä kan du

Lycka till då!!

Min kompis Mia är religionslärare och psykologilärare med för den delen och jobbar som lärare på handelsprogrammet på Höghammar - kufiskt men det går bra...

Anonym sa...

Tror du fixar det där med religionsvarianterna - säkert intressant som du säger själv.

Angående farfars hus så blir det i alla fall kvar till vår eller sommar men det kanske ändå behövs flytthjälp under oktober månad....han får i alla fall tillgång till lägenheten 1 okt så jag tänkte dit å mäta fönster och greja gardiner så fort som möjligt.

Ska väl se med bröderna och ev systern om de kan nån helg....systern kan ju vara det svåraste eftersom hon kan pluppa ut en unge när som helst så vi behöver kanske lite hjälp framöver... så det är bra att ni ställer upp.

Subscribe