Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

12:09

cellgrupp

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

ikväll ska jag och erik och några vänner starta en cellgrupp (en liten grupp som träffas i hemmen för att fördjupa sig i Gud och sin tro), vi samlas för att umgås och prata om livet. det ska bli otroligt roligt och detta har jag längtat efter ganska länge och det känns bra att vi äntligen kommer igång. det känns skönt att ha fast tider när vi faktiskt ses med våra vänner så att det verkligen blir av. annars kan det vara så att man har så grymt mycket annat för sig att det liksom aldrig blir av att ses.

förhoppningsvis så ska vi läsa nån bok med diskussionsfrågor så vi kommer igång med samtalen och någon slipper ta massa tid för att förbereda cellgruppen. någon som har nåt bra förslag på en sån bok?

2 kommentarer:

Tessans matte sa...

Nej jag har inget förslag på bok, tyvärr.

Hjärtat hoppade till av oro när jag läste inlägget - kan inte förlika mig med att du är sååååå inne i din Guds tro som du verkar vara.

Tessans matte sa...

Nu har jag lugnat ner mig lite... när det blir för mycket Gud och tro så skriker det ut sekt till mig....

Men nu är jag lugn även om jag inte förstår fullt ut

Subscribe