Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

12:05

17/9

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

idag är en pluggdag. har precis suttit på ett seminarium där vi diskuterade judendomen. det är otroligt intressant att diskutera andra religioner. det ska även bli spännande att fördjupa sig i kristendomen som vi ska göra nästa vecka. eftersom jag kan en hel del om det och eftersom jag har gått två bibelskolor så har jag ju läst ganska mycket om kristendomen. men jag har ju hela tiden diskuterat och lärt av kristna personer. det ska bli riktigt roligt att diskutera detta ur en annan synvinkel, man måste hålla sig mer neutral vilket ska bli spännande. det ska bli spännande att diskutera kristendom utifrån "de" perspektiv, som om jag själv inte tillhör den gruppen.

om en timme har vi grupparbete och sedan ska jag kasta mig i bilen för att åka till kappahl och vara där några timmar. de hade nämligen lite problem med stängningen idag så jag sa att jag lovade att komma så fort som möjligt.

sen vill jag bara hem för ikväll är det mys, pizza och idol hemma hos några vänner.

0 kommentarer:

Subscribe