Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

20:00

blodgivare

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

idag gjorde jag ett fjärde försök att få bli blodgivare, denna gång har jag kommit längre än nån gång förr. varför har jag då inte lyckats förr? jag skulle invänta blodbussen till alfta, första gången var jag sjuk så jag kunde inte gå dit, andra gången hade jag precis tatuerat mig så då fick jag inte och tredje gången glömde jag bort att bussen skulle komma. men så idag klarade jag den där hälsodeklarationen, klarade one and one snacket inför och jag fick sedan ge fyra stycken rör med blod för provtagning. jag hade lågt och bra blodtryck och har jag inga sjukdomar som visar sig i blodet så borde jag klara det här fint :) nu känner jag hoppet att få göra en god sak och ge blod.

har jobbat på kappahl idag oxå, väldigt roligt att vara tillbaka där igen. ska jobba två dagar till denna vecka och det känns enbart roligt!

2 kommentarer:

Kusin Bella sa...

När jag blev blodgivare så tittade kvinnan lite fundersamt på mig och tog upp de där med att homosexuella killar inte fick ge blod, och mellan raderna "är du en kille egentligen" ungefär kände jag ;b

Daniel sa...

duktig du är emma som har börjat ge blod:) jag har gjort de i några år nu, skönt o kunna göra nåt för andra.

Subscribe