Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

11:07

12/2

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

jag är sämst på att säga nej till saker. även om hela kroppen skriker nej så kommer det ut: ja det kan jag väl, klart jag fixar det..

imorrn är varenda liten minut uppbokad från 09.30 till framåt 22.30 minst.. jag vill vara med på allt och jag vill ställa upp. vad jag glömmer bort är att världen faktiskt inte rasar ihop bara för att jag inte gör allt.

har sovit länge idag igen och vill bara säga godmorgon med detta glada face. jag ska hoppa in i duschen för att kunna känna mig hyfsat fräsch å pigg för att käka lunch med far. få se vad dagen erbjuder, plugg om inget roligare dyker upp.

1 kommentarer:

Tessans matte sa...

Stackars,

du ser helt färdig ut men det är klart du är nyvaken och inser att du helst inte vill göra saker du sagt att du ska.

Jag vet att det är svårt att säga nej - jag kan inte. Leder till att jag till sist blir förbannad för att de inte själva förstår att jag inte vill (när det gäller släkten och kompisar). Men hur ska nån veta vad jag vill när jag inte talar om det själv.

Jag har inte lärt mig på dessa år och försöker jag så blir jag övertalad. Känner att jag måste ha nån anledning till varför jag inte vill......räcker liksom inte med att jag inte vill så då går det bra att övertala mig.

Men jag hoppas att du hinner lära dig säga nej innan du blir så här gammal...lycka till

Subscribe