Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

01:09

marcus birro

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

har tittat på kvällens avsnitt av på spåret. marcus birro var med. han fascinerar mig. kom på att jag skulle läsa hans blogg igen, gillar hans sätt att skriva och uttrycka sig. hamnade på en av hans krönikor, läs den gärna

tack och lov det finns folk som vågar säga sin åsikt, stå upp för vad man tycker och försöka påverka. jag har varit väldigt arg på byråkratin i sverige sedan anna har tjaffsat med a-kassan om pengar i över ett halvår och när det sedan blev krångel med mammapenningen höll jag på att flyga i taket. då var det ohjälpsamma paragrafryttare som sket i att det fanns en människa på andra sidan som hade försökt göra allt rätt. jag önskar att jag hade vågat höja rösten och säga ifrån. för sjuka, arbetslösa och föräldralediga personer behandlas i sverige idag på ett riktigt illa sätt.

1 kommentarer:

Tessans matte sa...

Det där tackar jag för.....känns som om det finns en på min/vår sida...

Subscribe