Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

13:11

snart sportlov

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

ojoj vad mycke jag har att göra inför sportlovet. har ingen koll på vad jag ska ha med mig, vad jag behöver tvätta och vad jag behöver köpa. men jag tänker att jag hinner och att det ordnar sig, fast frågan är hur det ska ordna sig när jag inte tar tag i det. det är knappast så att min mamma kommer dyka upp i mitt hem för att packa åt mig....

om jag lämnar packningen för en stund så har jag även två bibelstudier/andakter att förbereda. det brukar ta ett tag för mig att få ner sånt på papper även om jag har en idé. temat kommer bli tjänande.

- att tjäna Gud i allt man gör, att det inte spelar någon roll om man bestämmer sig för att bli pastor eller målare, utan man kan se till att livet få bli en ära till Gud vad man än gör.

- att vara villig att tjäna, att vara villig att hjälpa till. att man ska vara villig bli nån annans tjänare, att det är glädje i att tjäna andra.

nåt sånt blir det, men sen gäller det att utveckla och att få ner det på papper.

0 kommentarer:

Subscribe