Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

17:50

seg dag

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

"denna dagen ett liv" - Farbror Melker. Jag borde nog lyssna på honom mer, för idag känns det som att jag inte tagit vara på dagen. fast jag behövde ju vila lite efter 5 dagar i fjällen, men så blir jag helt stressad när det inte händer nåt.

låg i sängen till 12 typ, tog världens längsta dusch, tittade på skid VM där charlotte kalla var grym, städade lite, gick å solade med tage och nu ska jag snart gå på styrelsemöte på kyrkan. när jag räknar upp sakerna såhär så känns det som en rätt hyfsad dag ändå... under den lilla perioden jag städade lite så betalade jag räkningarna å fixade en pärm till de. det kändes bra eftersom jag tänkt länge att jag ska göra det, en flik med kommande räkningar, en flik med betalda räkningar och en med avtal och annat. för jag får panik när det dimper ner massa räkningar och jag har ingen koll om jag har betalat de eller inte. den här månaden tror jag att jag slog rekord i antal och summa, hade 6 räkningar! vissa ganska dyra... så den här månaden blir det inte mycke sparat till det sketna körkortet.

annars så längtar jag efter att robin ska komma hem, på tisdag sker det... förresten så fyller han år idag, hipp hipp hurra!

1 kommentarer:

Aras sa...

Tydligen så har jag inte läst din blogg tillräckligt noga. Robin? Vem är detta? Varför har inte jag fått höra denna fantastiska nyhet? Men Emma, jag hoppas verkligen han är en bra kille, för du förtjänar någon riktigt extra!

Subscribe