Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

01:07

tåg = spännande

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

tänkte idag att jag skulle få uppleva spännande saker på tågen jag skulle åka, för det gör man ju alltid. är alltid skoj att titta på folk som åker tåg, ser förvirrade ut på perrongen, blir nervös när de kommer biljettkontrollanter, har för mycket väskor att bära osv.

men idag var jag så trött så jag sov mest och missade säkert massa spännande.

men en sak fick jag uppleva. när jag satt och väntade på tåget i falköping kom en asiatisk kvinna och talade engelska med mig. frågade om hon stod vid rätt perrong å så, sen säger hon att hon måste på toaletten. och utan att fråga så lämnar hon kvar sina väskor hos mig och går på toa. vågat och osvenskt tänkte jag. så när hon kom tillbaka passade jag på att lämna mina väskor och gå på toa, tjänster och gentjänster.

väl framme vid toa upptäcker jag att man ska ha en femma för att komma in, men det har jag inte. men dörren går att öppna ändå, väl inne inser jag att det inte går att låsa men jag är ju så kissnödig. så jag sätter mig med olåst dörr och kissar hårt och fort!

det var väl det mest spännande som hände under min dag:)

0 kommentarer:

Subscribe